Assalamualaikum..Thanks for visit my blog. Let's read, understand, thoroughly, accept and do commented (^_^)v ,,KikiLalaWengWeng

19 June 2013

Kenangan Sekolah Part 1

Facebook...
Dalam dok stalk fb kawan-kawan ternampak 1 post kat sorang kawan nie..Tengok profile picture "Eh macam nak kenai" tapi xpasti. Nie ke orang yang aku cari selama nie, lebih kurang 14 - 15 taun dah berlalu.

Nak hantar private message tapi takot dikatanya aku nie saja nak trick, baik tanya cikgu kelas masa taun tu, kot-kot ada rekod lagi..

Memori nie yang paling berkesan dalam hidup aku sampai hari nie.

Dia budak baru, dari mana ntah mai, boleh tahan manja jugak la budak nie. Anak manja mak lah boleh dikatakan. Dalam kelas aku tu (masa taun tu) boleh dikatakan kerap jugak la cikgu buat perubahan tempat, sat-sat orang nie ngan orang tu, pastu ngan orang lain plak ibaratnya macam 'roda kedudukan tempat'.Duduk double laki perempuan.

Nak dijadikan cerita aku kena duk sebelah budak manja nie, mula-mula tu ok... tapi lama-lama aku naik menyampah, ada ja yang tak kena. Gaduh tu hari-hari gak la. Sampai satu tahap aku geram sangat aku kepit tangan dia dengan meja. Hah amik kat hang, cari pasai sangat ngan ayam betina nie (gelaran kawan-kawan masa sekolah ...huhu . muka aku comel ja kot masa kecik-kecik dulu tapi dapat gelaran tu.. adoi...nasib-nasib)..

Muka dia time bergaduh ngan aku, mak oi, macam perempuan bergaduh dengan perempuan, kalah lagi kot orang perempuan. Hahaha.. Tapi ntah la aku ingat part tu ja, nama dia pon aku ingat nama yang orang panggil ja, nama penuh lupa sudah. Rumah yang dia duk sebelum berpindah pon aku ingat lagi. Rasa pelik yang ada dalam diri aku nie, aku duk cari cudak tu lagi, tak tau la pasai apa.

Ada kah aku buat salah yang lagi berat kat dia dulu, ke ada hutang yang aku belum bayaq..Bertahun gak aku cari nie, tu yang bila tengok ja pic profile sorang nie kat fb saling tak tumpah macam dia, tapi bila dah besaq faham la kan, muka fizikal semua berubah. Konfius.Tanya balik kat kawan-kawan yang lain, ingat lagi tak budak tu tapi semua pon lupa. Yela dia duk sekolah aku sat ja pastu kena pindah lagi sebab ayah dia askar ka polis ntah (hidup nomad la kunun)..huhu..

Erm, masih belum dapat jawapan, mungkin ya tu orangnya mungkin jugak bukan.. Tak yah amik port sangat lah kan, kenangan tu semua, poyo belaka. Kbai.

Kenangan Part 1 done

No comments:

Post a Comment