Assalamualaikum..Thanks for visit my blog. Let's read, understand, thoroughly, accept and do commented (^_^)v ,,KikiLalaWengWeng

25 May 2013

HATI KEPADA YANG BERNAMA MANUSIA

Hati, "kalau nak buat apa-apa ikut kata hati jangan ikut perasaan", tu lah satunya perkataan yang selalu kita dengar. Tapi cakap memang senang, tapi nak buat keputusan tu ya Allah kadang-kadang boleh bawa diri nie lebih celaru. Celaru dalam nak buat keputusan. Tak pasti keputusan yang kita ambil tu untuk jalan yang baik atau sebaliknya.

Kita manusia, kadang kala kita di atas, kadang kala kita di bawah. Ada orang pernah bercakap " kalau nak bagi nasihat atau nak bagi motivasi kat orang lain, pastikan dulu diri kita buat benda tu dulu. Tapi aku nak berdiri pon tak mampu, macam mana nak bagi nasihat. Kalau dulu ya, aku seorang yang kuat, yang tabah.. sekarang aku tak minta banyak, cukup sedikit semangat.

Tapi aku pelik semangat yang aku cari berbulan lamanya, aku tak pernah jumpa. Aku selalu rasa down, down, dan terus down.Check list kehidupan aku, aku tak mampu nak buat. Ramai cakap, kuat, kau mesti kuat.. Aku tak pernah tengok kau selemah nie. Cuba bangun dan cabar diri tu. Kadang-kadang timbul dalam diri, aku terlalu memberi alasan kah, atau aku sengaja tak mencari apa yang aku nak atau aku sendiri cari sesuatu yang aku tak pasti.

Lama aku fikir, kenapa aku disini? kenapa aku adalah aku yang sekarang? Apa hikmah atas semua nie. Ada perancangan yang paling baikkah Dia tetapkan untuk aku? Aku tak pasti..
Semester 6 sebelum masuk semester 7 & 8.. tak lama satu sem kuliah satu sem LI.. tapi kenapa perkataan tu yang selalu aku sebut.. Jiwa aku meronta nak capai apa yang aku cakap. 1 perkataan tu "QUIT". Tapi berbaloi kah aku. Tak rasa rugi? Kata nak tolong mak.. aku buntu.

Argh hidup........... Aku manusia lemah. Aku perlu bimbingan Ya Allah. andai kata semangat yang aku cari ada pada seseorang, bawalah dia kepada aku. Andai itu yang terbaik, kau hadirkanlah, andai sesuatu yang sebaliknya, hentikan perjalanan dia.

Aku cuba untuk terus kuat...

No comments:

Post a Comment